DEN BOSCH – “Agrariërs moeten meer de consument opzoeken,” dat vindt Inge Hartman. Zij is vierderjaars agrarisch bedrijfskundige aan de HAS Den Bosch. Hartman denkt dat de kansen voor de toekomst van de sector vooral lokaal moeten worden gezocht. “Door open te zijn over de herkomst van het product en het dierenwelzijn kun je als agrarisch ondernemer klanten aan je binden,” de studente stelt dat de consumenten om deze openheid vragen. `
Inge Hartman (4e jaars & schapenhoudster)
“Ik denk toch zeker als je naar buiten toe treedt hoe je produceert. Hoe je met je dieren omgaat, maar ook hoe je met je planten omgaat, hoe je met de maatschappij om je heen om gaat. Ik denk toch zeker dat, dat een stukje waardering op kan roepen bij de consument en dat die daar ook vooral in geïnteresseerd zijn,” zei Inge Hartman, die denkt dat er nu toch vooral nog veel onwetendheid is onder consumenten.
De vierdejaarsstudente deed haar uitspraak in radiomagazine Jolwin.nl op Mfm Brabant. Het programma kwam speciaal vanwege de Week van het Buitengebied op Mfm/Dtv vanuit de kas op de HAS Den Bosch. Jolwin.nl is op werkdagen van 9:00 tot 12:00 uur te horen.
Podcast: Play in new window | Download